סיכום שנת 2021 במחלקת אלקטרוניקה ותוכנה

Share via Whatsapp

מחלקת אלקטרוניקה ותוכנה בארן נותנת שירותי פיתוח מוצרים ותמיכה בכל התחומים. בשנה החולפת עסקנו בפיתוח לפרוייקטים בטחוניים כגון תוכנה למשגר מזל"טים משוטטים ופרוייקטים בטחוניים מסווגים לרפאל. כיום המחלקה עובדת על מגוון פרוייקטים בתחומי הצריכה והמדיקל כגון תג חכם לניטור שינה, מטען מסוף אשראי ופרוייקטים נוספים.

התחום הרפואי

הוסמכנו לתקנים חדשים והבאנו לידי סיום שני פרוייקטים רפואיים אשר קיבלו בהצלחה תקן FDA. המוצר FreMon, מכשיר נייד לחימום והפשרה של פלזמה, תאי גזע, תוצרי דם וריקמה אחרים ו-Fertissimo, מכשיר לבדיקת עוברים עבור הפריה חוץ-גופית. פרוייקט פיתוח נוסף בתחום הגניקולוגי הוא מכשיר בדיקה של חברת פרטיגו, המזהה את מוכנות הרחם להחזרת ביציות מופרות כחלק מטיפולי הפרייה חוץ גופית (IVF) ומאפשר לשפר משמעותית את שיעור ההצלחה בטיפולים. חלקים מפיתוח המוצר מתבצעים בארן: חומרה, תכנון מכני, קושחה והרכבות.

תחום מוצרי הצריכה

WINTEGO לקסוס

ארן מייצרת עבור הלקוח 4 מערכות לקסוס A+B לתחום הסייבר. הפרוייקט כלל אינטגרציה צמודה עם קצין מבצעים של החברה בקפריסין וחייבה מציאת פתרונות יצירתיים לבעיות RF שונות שהתגלו במהלך הדרך.

התחום הבטחוני

עמדת נשק קלה – רפאל

במהלך העבודה על הפרוייקט פיתחו מהנדסי ארן את החומרה, תוך תכנון מערך מורכב של צמות וקונקטורים בתכנון תיבת השליטה וכמו כן תכנון הקושחה בקופסת השליטה לתותחן.
פיתוח התוכנה התבצע בארן, מול רפאל כלקוח ומול אופגל וקומפיי כספקי תת-מערכות.
האתגר בפרויקט היה לקבל מערכת קיימת עתירת ממשקים שעדיין נמצאת בשלב פיתוח ולבצע בה שינויים נדרשים בהתחשבות באילוצים הקיימים.

קופסת מיתוג JPBE – רפאל

פרוייקט מורכב ומאתגר שפותח כולו בארן, קופסת מיתוג שהיא חלק ממערכת ספיידר ברפאל, המשמשת למיתוג, מתחים ותקשורת.
הפרוייקט כלל פיתוח חומרה ותכנון מכני. הייצור והרכש בוצעו במלואם באולם ההרכבות בארן.
תודה לצוות החומרה והתוכנה על העבודה המצויינת וברכות לשרון דוחביב שחזר אלינו להוביל את צוות האלקטרוניקה בארן.