סיכום שנת 2021 במחלקת ייצור מוצרים 

Share via Whatsapp

לאחרונה חלה כניסה של ארן לתחום ייצור עמדות נשק קלות ועמידה באתגרים חדשים מבחינה לוגיסטית וטכנולוגית. בארן יש לנו את היכולת להרכיב ולבדוק מערכות נשק שלמות ולבצע פרוייקטים גדולים ומורכבים. הזמנות רבות  בנושא ייצור מוצרים היו השנה ממוקדות חיווט מאסיבי ומורכב ולכן הגדלנו את כוח האדם בצוות, שיפרנו מיומנויות ורכשנו עוד יכולות בתחום חיווט והרכבות אלקטרו מכאניות. עקב עליה משמעותית בנפח ההזמנות לייצור, מתארגנים בימים אלה לעבר של הייצור, המחסן והרכש למקום גדול יותר וקרוב יותר לבניין ארן.

הזמנות רבות בייצור היו השנה ממוקדות חיווט מאסיבי ומורכב ולכן הגדלנו את כוח האדם בצוות, שיפרנו מיומנויות ורכשנו עוד יכולות בתחום חיווט והרכבות אלקטרו מכאניות.

 

התחום הבטחוני

עיקר הפוקוס שלנו במהלך השנה ניתן לפרויקט עמדות הנשק של רפאל, שהיה מאתגר  מבחינת ביצוע הרכש עבורו והמעקב אחרי כמות גדולה מאוד של פריטים.  במקביל בוצעו הדרכות רבות ע"י רפאל של הרכבת תתי-מכלולים ועמדות שלמות, שבסיומם הוכחנו את היכולת שלנו להרכיב ולבדוק מערכות נשק שלמות.

דיגום מערכת לייזר ליירוט רחפנים על גבי ג'יפ דיפנדר. הפרוייקט כלל התקנת הגימבל ומערכות העזר, מערכת קירור לגימבל, הוספת מערכת מיזוג אוויר לרכב, ליווי יצור וביצוע לשביעות רצון הלקוח. פרוייקט גדול נוסף, הרכבת מערכת קירור למערכת יירוט לייזר. המערכת מיועדת לצרכן אנרגיה בהספקים גבוהים.

פרויקטים גדולים נוספים שבוצעו בתחום הצבאי:

כוננים למאמן גיל של רפאל, הרכבת כמות גדולה של תתי-מכלולים. הזמנה גדולה לרפאל של COP – יחידות שליטה למערכות נשק מתקדמות. כמו כן רפאל הזמינו גם ייצור של HMI יחידת שליטה נוספת למערכות נשק.

JPBE – קופסת מיתוג, פרוייקט מורכב ומאתגר שפותח כולו בארן עבור רפאל, קופסת מיתוג שהיא חלק ממערכת ספיידר ברפאל, המשמשת למיתוג, מתחים ותקשורת. הייצור והרכש בוצעו במלואם בארן.

השנה זכינו במכרז לייצור רחפנים עבור רפאל. הייצור נחלק לשני שלבים ואנחנו זכינו לבצע את השלב הראשון. מדובר בפרוייקט Turn Key מלא, הרכש של החלקים וההרכבה יבוצעו בארן באופן מלא.

התחום הרפואי

השנה הגדלנו את הפעילות עבור חברת ביוסנס וובסטר, ביצענו ייצור אנטנה לניווט בסינוסים, כולל חלקים של HOLDER ו – FR. חברת MOBILE ODT מכשיר נישא לבדיקה וגינלית, המשכנו לייצר גם השנה. דור ההמשך של המוצר נמצא בפיתוח וייכנס גם הוא לייצור בשנה הקרובה.

תחום מוצרי הצריכה

D-FEND, חברה המייצרת מערכת להשתלטות על רחפנים, הגיעה אלינו לצורך ייצור בלבד. השנה הגדלנו את הפעילות מולם ונכנסו לייצור מוצרים נוספים כגון מסגרות וחלקים פריפריאליים התומכים במערכות שלהם.

בפרויקט זה היה שיתוף פעולה מצוין בין הייצור של החלקים בסין ויכולות ההרכבה והליווי ללקוח באולם ההרכבות. 

KLA-Tencor, חברה המפתחת ומייצרת פתרונות למדידה ובקרה של ייצור שבבים. הלקוח הזמין מהייצור בארן חלק אחד מתוך מכונה המשמשת לבדיקת מוליכים למחצה (semiconductors) המורכבים בלוחות אלקטרוניים. החלק הודפס בתלת מימד, נשלח לציפוי והורכב באולם ההרכבות. גם הבדיקות של החלק בוצעו בארן. 

הלקוח הסופי הוא ספק של KLA, חברה גרמנית אשר מרכיבה את המכונה, ונבדקת מולם האפשרות לשיתופי פעולה נוספים בהמשך.