סדרת מכונות ההזרקה e-mac של ENGEL התרחבה בתחום כוחות הנעילה הגבוהים

Share via Whatsapp

מכונות ההזרקה e-mac הכל-חשמליות מתוצרת ENGEL מתאפיינות בפעולה מהירה ומדויקת וביעילות אנרגטית גבוהה, והן מוצעות במחירים אטרקטיביים. שילוב זה של תכונות ביסס היטב את המכונות הללו בשוק, בעיקר בתעשיות הטלטרוניקה והמוצרים הטכניים. לקראת תערוכת Fakuma 2017 החברה מרחיבה את הסדרה בתחום כוחות הנעילה הגבוהים ומוסיפה לה מכונה בעלת כוח נעילה של 280 טון.

הדגם החדש – e-mac 280 – יוצג לראשונה בתערוכת Fakuma 2017, שתתקיים ב-17 עד 21 באוקטובר בפרידריכסהאפן, גרמניה. "בתעשיות הטלטרוניקה והמוצרים הטכניים גוברת הדרישה לתבניות יותר ויותר גדולות ובעלות יותר ויותר מובלעות כדי להגדיל את התפוקה למכונה ואת היעילות הכלכלית," מסביר מר Friedrich Mairhofer, מנהל מוצר מכונות חשמליות בחברת ENGEL. "הרחבת הסדרה בוצעה מתוך התחשבות במגמה זו".

 

מבנה עדין של הרכיבים עם הדירות (חזרתיות) מרבית

ב-Fakuma תדגים מכונה מדגם e-mac 940/280 ייצור של בתי מַחְבָּרים – אחד היישומים האופייניים הצפויים למכונה זו. לאחר ההזרקה, בית המחבר יְזוּוָד באינסרטים מייצבים, אטמים ופיני מגע. לכן, הדיוק וההדירות (חזרתיות) של המכונה הם גורמים מכריעים בכושר התחרות של היצרן. עובדה זו מסבירה מדוע הייצור בפלחי שוק אלה נוטה להיות כל-חשמלי, למרות שבזמני מחזור של 6 שניות ויותר לא נדרשים ממכונת ההזרקה ביצועים גבוהים.

בתי המַחְבָּרים שייוצרו במהלך התערוכה יכילו 40 פיני מגע, לכן החלקים הפנימיים שלהם יידרשו להיות דקים וקטנים במיוחד. מכונות סדרה e-mac מבטיחות מילוי של אזורים דקי דופן גם כאשר מסלולי הזרימה ארוכים.

מכונות e-mac מצוידות בהנעות סרוו חזקות במיוחד. החליצה והנעילה יכולות להתבצע גם על ידי הנעות סרוו-חשמליות והדבר מבטיח רמות מיטביות של דיוק ויציבות תוך הגדלה של יעילות המכונה למקסימום. ההנעות מופעלות במערכת צירית עם מעגל ביניים מיוצב. זמני המחזור הקצרים מושגים בין היתר על ידי התנועה המקבילית של צירי ההנעה.

הודות לבקרת CC300 של המכונה, ניתן לשלב בה רובוטים וציוד היקפי נוסף בגמישות רבה וכן ניתן לשלב בבקרתה תוכנות סיוע חכמות, השייכות למערכת התוכנות inject 4.0 שפותחה ב-ENGEL. המערכת שתודגם ב-Fakuma תכלול שלושה מודולים ממערכת זו: בקרת המשקל iQ, השומרת על נפח אחיד של ההיתך המוזרק לכל אורך תהליך ההזרקה תוך פיצוי על תנודות בתנאי הסביבה ובתכונות חומר הגלם; בקרת הנעילה iQ, אשר מחשבת ומפעילה אוטומטית כוחות נעילה אופטימליים על בסיס ה"נשימה" של התבנית (שינוי המרחק בין שני חצאי התבנית בין ההפעלה וההרפיה של לחץ ההזרקה); ובקרת הזרימה iQ, אשר חוסכת בצריכת האנרגיה על ידי כיוון בקרת הטמפרטורה בתבנית על פי הצורך.

 

ביצועים גבוהים על שטח רצפה מצומצם

יתרון נוסף של המכונות מסדרה e-mac הוא המבנה הקומפקטי שלהן, אשר חוסך משמעותית שטח באולם הייצור. מבנה הברכיים של יחידת הנעילה עבר אופטימיזציה והיחידה התקצרה משמעותית מבלי שמהלך הפתיחה הוקטן.

מכונות ההזרקה מסדרת e-mac נכנסו לשוק לראשונה ב-2012 ומאז התאימה אותן ENGEL לטווח רחב של דרישות בתחום מכונות ההזרקה הכל-חשמליות. בעוד שמכונות בעלות ביצועים גבוהים מהסדרות e-motion ו-e-cap ביססו את עצמן בשוק כמכונות ליישומים מהירים ורב-רכיביים, בעיקר בתעשיות הרפואה והאריזה, המכונות מסדרת e-mac מוצעות כחלופה כלכלית ליישומים בתעשיות הטלטרוניקה והמוצרים הטכניים.

 

* במהלך תערוכת Fakuma, המכונה מהדגם החדש e-mac 280 תדגים את ביצועיה בייצור בתי מַחְבָּרים.

 

לפרטים נוספים:
אלון לרמן
נייד: 054-6645770
אימייל: alon.lerman@aran-rd.com

 

תמונות: ENGEL